Sat, Sep 12th, 2015

Fiat 124 a fost confirmat oficial drept numele variantei italiene a lui Mazda MX-5

Photo & Video Sharing by SmugMug

Fiat 124 va fi numele versiunii italiene a lui Mazda MX-5, titrează britanicii de la Autocar în urma unui interviu acordat la Salonul Auto de la Geneva de Sergio Marchionne, şeful concernului Fiat Chrysler Automobiles. Marchionne a confirmat, odată cu acest anunţ, un zvon din interiorul companiei, care prevede o regulă importantă pentru toate modelele Alfa Romeo: toate modelele Alfa Romeo trebuie să fie 100% italieneşti, aşa că acest roadster nu s-ar fi încadrat în filozofia mărcii, pentru că va fi construit la fabrica mărcii nipone din Hiroshima. Înţelegerea iniţială dintre cele două companii prevede ca modelul japonez să fie lansat primul în 2015, urmat de versiunea alternativă de la Fiat în termen de 12 luni.

Numele de Fiat 124 Spider pentru acest roadster a fost vehiculat în urmă cu mai bine de două săptămâni, după ce o sursă din SUA a anunţat o cerere de înregistrare a numelor ”Fiat 124” şi ”Fiat 124 Spider” în cadrul biroului de mărci înregistrate. Denumirea de 124 Spider a fost utilizată pentru prima dată de cei de la Fiat în anul 1966, când a lansat un roadster cu motor central şi tracţiune spate. Deloc întâmplător, varianta italienească a lui Mazda MX-5 va beneficia de aceeaşi configuraţie, ceea ce ar însemna că Fiat ar face încă o revenire la o denumire istorică, după cum a făcut şi când a lansat versiunea modernă a lui 500.

Actuala generaţie a lui Mazda MX-5 va avea un ciclu de producţie care va dura aproximativ zece ani, ceea ce înseamnă că platforma şi caroseria vor rămâne aproape neschimbate în următorul deceniu şi Fiat va vinde versiunea sa pentru nouă din cei zece ani de fabricaţie. Desigur, nu sunt excluse actualizările de la un an de model la altul, facelift-urile şi lansările de noi motorizări în ofertă. Nu sunt excluse variantele turbo, acestea din urmă fiind posibile chiar şi din partea italienilor de la Fiat Chrysler Automobiles şi divizia lor dedicată, Fiat Powertrain Technologies.

În cazul motorizărilor SkyActiv-G de la Mazda, gama nouă de propulsoare alimentate cu benzină a japonezilor, nu a fost oferită încă o variantă turbo pentru nicio unitate din portofoliu.Motoarele SkyActiv-G diferă semnificativ de unităţile precedente deoarece prezintă un raport de compresie înalt, incompatibil cu adăugarea unei turbosuflante care să fie şi eficientă, ceea ce va implica modificări serioase de la platforma de bază atunci când va veni vorba dezvoltării unui motor SkyActiv-G Turbo.

sursaȘ Autocar, www.automarket.ro

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

All Rights Reserved