Thu, Jun 15th, 2017

Început lent: Alfa Romeo Giulia s-a vândut modest în primul său an de carieră. Speranțele Alfa se mută pe SUV-ul Stelvio

Sergio Marchionne aștepta între 75.000 și 100.000 de unități Alfa Romeo Giulia vândute pe an, dar modelul italian a vândut în primele 12 luni sub 19.000 de bucăți în Europa, plus 1600 de exemplare în SUA.

Alfa Romeo Giulia este unul dintre modelele-cheie lansate în ultimele luni în Europa, pentru că reprezintă una dintre marile speranțe ale mărcii italiene la un mult-așteptat reviriment din punctul de vedere al vânzărilor la nivel european și mondial. Alături de SUV-ul Stelvio, Giulia speră să scoată Alfa Romeo din conul de umbră în care a intrat în ultimii ani și să readucă brandul italian în atenția celor care-ți doresc o alternativă sportivă la modelele prezentate de mărcile germane.

Și totuși, startul de carieră de piață al lui Giulia nu se ridică încă la așteptările șefilor mărcii. Dacă Sergio Marchionne, CEO-ul Fiat Chrysler Automobiles (FCA), susținea înainte de lansarea mașinii în Europa că se așteaptă la vânzări anuale situate între 75.000 și 100.000 de unități pe an, modelul italian s-a lovit de realitate destul de violent în primul său an european.

Conform analiștilor de la JATO Dynamics, Alfa Romeo a vândut 18.908 unități Giulia între mai 2016 și aprilie 2017, primul său an plin de prezență în showroom-uri. La acestea se adaugă cele 1600 de exemplare Giulia vândute de Alfa Romeo în SUA în primele patru luni ale anului 2017, perioadă în care modelul italian și-a făcut debutul de piață peste Ocean.

Fără break, speranța stă în Stelvio

Conform analiștilor din piață, cifrele reduse se datorează în mare parte faptului că Alfa Romeo a renunțat la dezvoltarea unei versiuni break a modelului său în condițiile în care piețele europene de mare volum (Germania, Italia, Spania, Marea Britanie și Franța) mizează pe acest tip de caroserie în segmentul mediu premium.

În aceste condiții, speranța celor de la Alfa Romeo la o creștere serioasă a vânzărilor pare a sta în SUV-ul Stelvio, adică exact modelul în favoarea căruia șefii Alfa au renunțat la o eventuală variantă break a lui Giulia. “În al treilea sfert al anului vom putea să analizăm modul în care Stelvio a fost primit pe piețele mari. SUA ar putea absorbi în jur de 20.000 de unități Giulia și Stelvio adunate”, spune Gabriele Gambarova, analist Banca Akros din Milano, citat de Automotive News.

via Automotive News www.automarket.ro

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

All Rights Reserved