Sat, Sep 12th, 2015

Norvegia: 23% dintre mașinile vândute în 2015 sunt electrice și hibride plug-in. VW e-Golf conduce clasamentul

Photo & Video Sharing by SmugMug

Lansarea versiunii electrice a lui Golf a dus la explozia vânzărilor de mașini electrice în Norvegia. 22.9% dintre mașinile vândute în primele șase luni în această țară au emisii zero.

Bineînțeles, este vorba de Norvegia. Și spunem “bineînțeles” pentru că, datorită multiplelor bonusuri pe care le primesc cumpărătorii mașinilor care folosesc energie electrică pentru alimentare, modelele de acest tip au devenit mainstream în statul nordic, situație care a dus la perioade în care Tesla Model S, cea mai scumpă mașină full-electrică din lume în acest moment, să fie cea mai vândută mașină de pe piața norvegiană.

În primele 6 luni ale anului 2015, 22.9% dintre mașinile vândute aici au fost electrice sau hibride plug-in, deci cu alimentare la priză. Este cel mai bun procent din întreaga lume și semnul unei “electrificări” serioase a parcului auto norvegian, acolo unde s-a ajuns la o situație inedită: 2.4% din toate mașinile care circulă pe șosele sunt full-electrice sau hibride plug-in.

Pe prima poziție în clasamentul vânzărilor electrice  din 2015 nu se mai află însă Tesla Model S, locul modelului american fiind luat de versiunea electrică a lui Golf. Volkswagen e-Golf a fost cumpărat de puțin peste 4800 de clienți norvegieni în prima jumătate de an, în timp ce Tesla Model S a fost preferat de 2.700 de clienți. Partea interesantă a statisticilor norvegiene arată că 71% dintre exemplarele Golf înmatriculate în statul nordic în prima jumătate de an sunt electrice. Locul al treilea de pe podiumul electricelor este ocupat de Nissan Leaf, compacta cu emisii zero a mărcii japoneze adunând puțin peste 1600 de comenzi în primele șase luni ale anului.

sursa: Cleantechnicawww.automarket.ro

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

All Rights Reserved